Aloods online to jedna z najbardziej rozwiniętych gier mmorpg i jedna z nielicznych, które swoich rozmachem i złożonością mogą bez problemu konkurować z takimi produkcjami jak WoW czy Guild of Wars. Gdybyśmy chcieli opisać całą grę, wszystkie klasy, rasy i najważniejsze rzeczy jakie zostały w niej zawarte to taki tekst zająłby pewnie kilkadziesiąt stron. Dlatego tym razem postanowiłem ograniczyć się do opisu postaci, która jest mi zdecydowanie najbliższa czyli maga. W tym poradniku postaram się przybliżyć nieco postać sympatycznego pana (bądź pani) rzucającego zaklęciami i przedstawić wam rozmaite taktyki, które mogą się przydać w grze. Jeśli nie masz jeszcze konta zapraszamy na Allods Online rejestracja – wypróbuj najlepsze darmowe MMORPG.
Allods Online Mag Podstawowe informacje
Mag jest archetypem dostępnym dla 4 z sześciu ras dostępnych w Allods. Mamy więc do dyspozycji Elfickiego Arcymaga, Kaniańskiego Czarodzieja, Xadagańskiego Specjalistę i Powstańczego Guślarza. Każdy z nich generalnie różni się skillem rasowym, jednakże gra nimi jest stosunkowo podobna do siebie. Mag jest klasą ze wielkim potencjałem. Dobrze prowadzony sieje pogrom w PvP i mało kto jest się z nim w stanie równać. Posiada jeden z największych potencjalnych dmg w grze, a jego skille sprawiają, że jest przekleństwem dla każdej postaci melee (walcząca wręcz), która musi stanąć z nim do pojedynku. Niestety mag wymaga od nas dużej dozy delikatności. Wynika to z dwóch czynników:
a) Skille maga mają w większości duży Cooldown (czas w którym dana umiejętność się odnawia) przez co trzeba wiedzieć, które użyć w jakim momencie, żeby nie skończyło się na sytuacji w której jesteśmy zupełnie bezbronni bo nasze skille się nie odnowiły
b) Jest strasznie papierowy. Generalnie mag jest jedną z najmniej wytrzymałych postaci w grze. Innymi słowy jeżeli nie wykorzystamy umiejętnie jego arsenału skilli defensywnych, to z zabójcy staniemy się mięsem armatnim.
Ogólnie rzecz biorąc gra magiem wymaga od nas dużej cierpliwości, wyćwiczenia pewnych zachować i nauki mechaniki. Najważniejsze jednak jest odpowiednie dobranie umiejętności, tak żeby nasza postać była najbardziej skuteczna i właśnie to spędza sen z powiek wielu graczom.
|
|
Ogień – Lód – Błyskawice
Tak jak mówiłem, podstawą jest dobór skilli które sprawią, że nasz mag ze słabiaka zmieni się w demona. I tutaj pojawi się pierwszy problem mianowicie w jaki żywioł inwestować. Otóż mag opiera się na skillach ze szkoły ognia, lodu i błyskawic. W każdej z nich mamy szereg umiejętności z których każda (przynajmniej na początku) wydaje się istotna nie licząc oczywiście zaklęć, które każdy żywioł nam oferuje. Generalnie każda szkoła różni się dość znacznie od siebie i warunkuje na nas odrobinę inną specyfikę rozgrywki i tak możemy podzielić:
a) Ogień – Bardzo wysoki dmg w zamian za długie czasy ładowania i cd i brak mocnych cc (skille wyłączające przeciwnika takie jak ogłuszenia etc.)
b) Lód – Wysoki dmg skille z średnim cooldownem i czasem ładowania i duża ilość skilli wyłączających
c) Błyskawice – skille o średnim dmg za to z niskim cd i bardzo krótkim czasem ładowania lub instant castem
Ponadto mamy do wybóru skille defensywne takie jak tarcza przeciwko atakom fizycznym, tarcza przeciwko atakom magicznym, odbicie (tworzące kopie maga) czy teleportacja (pozwalająca nam przenieść postać na niewielką odległość.
Cała sztuka polega na tym, żeby dobrać odpowiednie skille dla postaci które będą się świetnie uzupełniały i będą dobrane tak, że będziemy mogli zasypać przeciwnika gradem zaklęć. Mój build prezentuje się następująco:
Firebolt: 1 lvl
Ice Flow: 1 lvl
Shocking grasp: 3 lvl
Frostbolt: 3 lvl
Icy Comet: 3 lvl
Stone Barrier: 2 lvl
Elemental Shield: 2 lvl
Thunderbolt: 3 lvl
Icy Grave: 3 lvl
Seal of Health III: 3 lvl
Icy Metor: 3 lvl
Reflections: 3 lvl
Dispel: 2 lvl
Stone Wall: 2 lvl
Flash: 2 lvl
Electric pulse: 2 lvl
Taki zestaw skilli zapewnia mi duży dmg oraz umiejętności defensywne, które zwiększają moje szansę na przeżycie. Flash jest tutaj jednym z najważniejszych skilli ponieważ pozwala mi on na przeniesienie postaci, gdyby jakiemuś melee udało się do mnie podejść. Icy Comet i Icy Meteor to zaklęcia tworzące największy dmg. Ice flow używany jest w celu spowolnienia rywala a Icy Grave po to, aby zatrzymać go w miejscu gdyby sytuacja była nieciekawa. Tyle tytułem skilli teraz dobór drzewka talentu. Nie będę tutaj jednak opisywał wszystkich talentów, ponieważ tutaj każdy preferuje inne, podam jedynie te które dla mnie są absolutnie niezbędne w dobrej grze i których nie możemy pominąć. Oczywiście u innych graczy mogą być one różne ale dla mnie najważniejsze talenty to:
Hailstorm: Dający 30% szans na to, że po jednej Icy Comet lub Icy Meteor wystrzeliwuje następną.
Chains of Ice: Dodatkowy skill będący mocniejszą wersją Icy Grave. Zatrzymuje w miejscu wszystkich przeciwników znajdujących się w promieniu 10 yardów od czarodzieja.
Hoarfrost: Umiejętność dzięki którym Icy Meteor i Icy Comet dostają dodatkowy efekt spowolnienia i dmg.
Intense Cold: Zwiększa dmg wszystkich czarów lodu o 12%
Snow Dam: Sprawia, że skill Reflections odnawia nam ponad 1000 many
Lethal Shock: Zwiększą o 25% obrażenia Shocking grapsa kiedy przeciwnik ma mniej niż 10% hp
Sage Inteligence: Zwiększa inteligencje postaci
Unstable Energy: Zwiększa dmg od skili ze szkoły piorunów.
Reszta drzewa talentów pozostaje dla was. Generalnie to co mogę wam polecić to sprawdzić różne warianty i odkryć taki jaki będzie dla was najlepszy. Ten który przestawiłem tutaj niech będzie materiałem wyjściowym dla każdego maga lodu lub maga piorunów, który chciałby poznać jakie skille są najważniejsze. Pamiętacie jednak o najważniejszym, żaden poradnik nie nauczy was grać, sami musicie odkryć co potrafi wasza postać metodą prób i błędów, dzięki temu będziecie wspaniałymi graczami.