Na oficjalnym blogu twórców DayZ Standalone developerzy opublikowali wpis prezentujący szereg zmian wprowadzonych do tej survivalowej strzelanki o zombie. Poniżej znajdziecie wypisane najważniejsze zmiany, które pojawił się w grze.
Zombie AI – wprowadzono dosyć istotne zmiany do AI zombie. Potwory nie będą się już respawnować cały czas w tych samych miejscach. Zombie mają się też przemieszczać w poszukiwaniu pożywienia po całym terenie gry. Zombie mają zachowywać się dużo bardziej naturalnie i wykazywać więcej sprytu. Również szybkość poruszania zombie została zmodyfikowana do bardziej naturalnego poziomu. Silnik gry został również poważnie zoptymalizowany. Wcześniej przy nagłym respawnie kilku tysięcy zombie w grze bardzo wyraźnie spadała ilość FPS (klatek na sekundę). Teraz, po zmianach FPS utrzymują się na poziomie 21 klatek na sekundę. Twórcy dążą docelowo do osiągnięcia 30FPS przy maksymalnej ilości zombie w rejonie.
Inventory – zmiany w oknach ekwipunku to największa chyba modyfikacja wprowadzona ostatnio do DayZ. Dotyczy ona okna craftingu, modyfikowania broni, wymiany ubrań itd. Developerzy są szczególnie zadowoleni z tych zmian. Więcej na ten temat zobaczycie w filmie na końcu newsa.
|
|
Zdrowie – rozbudowaniu uległ system zdrowia naszej postaci. Teraz ważna będzie zarówno ilość krwi w organizmie jak i ogólna sprawność. Rolę będzie odgrywało spożywane przez nas pożywienie. Zła dieta będzie miała negatywny wpływ na naszą sprawność. Dzięki takiemu mechanizmowi będziemy musieli z dużym wyprzedzeniem planować nasze posiłki i zdobywanie pożywienia.
Chernasus – ta niegdyś niewielka wioska zmieniła się już w średnie miasteczko, które z dnia na dzień jest coraz bardziej rozbudowywane. Wszystkie budynki w Chernasus będzie można przeszukiwać i plądrować.
Respawn przedmiotów – teraz itemy mają się pojawiać w większej ilości miejsc jak na przykład zniszczone samochody, stare lodówki, mikrofalówki itd. Przedmioty mają być teraz w bardziej naturalnych miejscach. Gracze będą musieli przeszukiwać każdy kąt, żeby nie ominąć czegoś ciekawego.
Większość opisanych powyżej zmian możecie obejrzeć na poniższym trailerze: