Duel of Champions – poradnik dla początkujących.

Duel of Champions

Duel of Champions to darmowa gra online osadzona w świecie Heroes of Might & Magic, znanym z kultowej serii strategicznych gier fantasy na komputery PC. W Might & Magic Duel of Champions mamy do wyboru 4 frakcje znane już z poprzednich części gry: Przystań (Haven), Twierdza (Stronghold), Nekropolia (Necropolis) i Inferno. Każdy z graczy kompletuje talię kart, karty te reprezentują różne potwory, zaklęcia i inne karty, które później zagrywamy w czasie bitwy. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie przygotowanie naszej talii tak aby jak najlepiej sprawdziła się w czasie walki.


Zagraj w Might & Magic: Duel of Champions ZA DARMO!

Duel of Champions – ile kart w talii?

Odpowiedzią na pytanie ile kart najlepiej mieć w talii w Duel of Champions jest ogólna zasada dotycząca gier karcianych tego rodzaju (TCG – Trading Card Game). Mówi ona, że powinniśmy mieć w talii możliwie najmniej kart ale same dobre karty, które mogą nam się przydać. Jeśli więc minimalna ilość kart dozwolonych w talii wynosi na przykład 60 to powinniśmy docelowo stworzyć właśnie talię z 60 kart. Dzięki temu zwiększasz szansę na to, że wyciągniesz przydatną kartę, na której Ci zależy (zakładając oczywiście, że z takich kart składa się Twoja talia). Jeśli będziesz miał w talii powiedzmy 100 kart to szansa na to, że wyciągniesz akurat tą którą potrzebujesz jest mniejsza niż przy 50 czy 60 kartach w talii.

Pamiętaj też, że im dłużej trwa już gra tym szansa na wyciągnięcie konkretnej karty pozostającej dalej w talii rośnie. Załóżmy, że gra toczy się już 5 tur i zobaczmy jaka będzie szansa na wyciągnięcie określonej karty:

– talia 50 kart: w talii pozostało 33 kart – szansa wyciągnięcia jednej konkretnej karty wynosi 3,3%
– talia 100 kart: w talii pozostało 83 kart – szansa wyciągnięcia jednej konkretnej karty wynosi 0,83%

Natomiast po 25 turach gry szanse te wyglądają następująco:

– talia 50 kart: w talii pozostało 13 kart – szansa wyciągnięcia jednej konkretnej karty wynosi 7,94%
– talia 50 kart: w talii pozostało 63 kart – szansa wyciągnięcia jednej konkretnej karty wynosi 1,58%

W tym porównaniu jasno widać, że mniejsza talia sprawia, że szansa na wyciągnięcie potrzebnej nam karty rośnie o wiele szybciej. Tak samo jest w Duel of Champions, więcej wcale nie oznacza lepiej. Co jednak w sytuacji gdy masz dużo silnych kart i chcesz je umieścić wszystkie w talii? O tym przeczytasz niżej w sekcji Duel of Champions – budowanie talii. Pamiętaj, że nie każda karta nadaje się do Twojej talii nawet jeśli jest to jakiś silny potwór lub zaklęcie, może ona nie pasować do innych kart w Twoim decku.

Duel of Champions – budowanie talii.

Zakładamy, że na tym etapie oprócz tali startowej masz już trochę kart z boosterów czy boxów i możesz przystąpić do pierwszych prób stworzenia swojej własnej talii. W Heros of Might & Magic: Duel of Champions mamy pięć rodzajów kart:

Karty Bohatera
Karty Stworzeń
Karty Wydarzeń
Karty Zaklęć
Karty Łut szczęścia

Wymagana jest co najmniej jedna karta bohatera i 5 kart wydarzeń ale co dodać do naszej talii oprócz tego? Podstawą naszej talii muszą być Karty Stworzeń, to właśnie one zadają przeciwnikowi obrażenia i to one warunkują nasze zwycięstwo. Zasadniczo karty Zaklęć i Łut Szczęścia są jedynie uzupełnieniem ataku potworów (przynajmniej w większości przypadków). Karty Zaklęć i Łut Szczęścia używa się w podobny sposób jednak efekty ich działania mogą być bardzo różne.



Karty te możemy podzielić na kilka typów:

Zaklęcia:

– zaklęcia zadające obrażenia
– karty dodawane do jednostek i modyfikujące ich działanie
– blokada archetypu jednostki lub pola
– Karty użytkowe z różnymi efektami (wskrzeszenie, teleportacja jednostki, dodaj „efekt” [magic resist, infect, regeneracja itp.])

Łut szczęścia:

– dobieranie kart i zwiększanie many
– kontrolowanie kart na ręku przeciwnika
– zadające obrażenia pod pewnymi warunkami
– ochrona przed atakami
– wyszukiwanie konkretnych kart z talii

Ciężko tu wyróżnić, które z tych typów są lepsze od innych. Wszystkie mogą mieć dobre zastosowanie i użyte w odpowiednim momencie mogą zmienić losy pojedynku. Przy budowaniu talii pamiętajmy jednak o jednej zasadzie. Używanie zarówno kart zaklęć i łutu szczęścia z wysokiego poziomu (w jednej talii) jest nieefektywne. Powinniśmy zdecydować się więc na jeden rodzaj kart. Jeśli na przykład zdecydujesz się na zaklęcia nie wyklucza to całkowicie używania kart Łutu szczęścia ale wtedy będziesz musiał dodawać punkty dla obu rodzajów kart.

Jeśli pójdziesz w oba typy kart na raz może często dochodzić do sytuacji, w których będziesz miał na ręce karty ale będzie Ci brakowało punktów na ich użycie. Tym samym będziesz zablokowany.

Duel of Champions – karty stworzeń, ile i jakie?

Tutaj sytuacja się trochę komplikuje ze względu na to, ze każda frakcja posiada inne stworzenia, inny styl walki i taktykę. W Duel of Champions każdy potwór (karta stworzenia) posiada kilka współczynników, określonych na karcie, możecie je zobaczyć na poniższym obrazku:

Duel of Champions Karty Stworzeń

– frakcja
– koszt (w punktach mana)
– koszt (w punktach siły)
– atak
– odwet
– punkty życia
– rodzaj potwora
– akcja specjalna

Przy wyborze potworów do naszej talii w Might & Magic: Duel of Champions musimy pamiętać o:

– W naszej talii powinno się znaleźć od kilku do kilkunastu potworów o niskim koszcie przyzwania (1 i 2), dzięki temu w pierwszych turach rozgrywki będzie w stanie wystawić jakieś stworzenia. Musimy również zwrócić uwagę na atak, odwet i akcję/efekt specjalny potwora. Starajmy się wybrać potwory tanie w przyzwaniu ale posiadające również szanse na przetrwanie choć jednego ataku.

– Ilość potworów w talii powinna być też uzależniona od frakcji jaką gramy, przykładowo grając Twierdzą powinniśmy wziąć nieco więcej potworów niż na przykład grając Przystanią. Poniżej przykładowa ilość potworów dla talii Przystani (Haven) zaproponowana przez jednego z graczy z oficjalnego forum gry:
– 6 potworów z poziomu 1
– 5 potworów z poziomu 2
– 7 potworów z poziomu 3
– 3 potwory z poziomu 4
– 2 potwory z poziomu 6
– 1 potwór z poziomu 7

Karty Zaklęć czy Łut Szczęścia?

Jeśli zdecydujemy się na używanie kart Zaklęć musimy pamiętać o dostosowaniu ich do szkoły magii naszego bohatera. Jeśli chcemy oprzeć naszą talię na Zaklęciach (zamiast kart Łutu Szczęścia) powinniśmy zaopatrzyć się w kilka czarów zadających obrażenia obszarowe (jednostkom na danym obszarze). Każda ze szkół magii posiada kilka takich dobrych zaklęć. Pamiętaj też żeby nie brać za dużo zaklęć o wysokim koszcie gdyż będzie nam bardzo trudno użyć ich w pierwszych kilku czy kilkunastu turach. Warto więc mieć na podorędziu kilka czarów zadających obrażenia ale kosztujących niewiele many. Jeśli nasza talia jest nastawiona na mocny atak potworami powinniśmy zaopatrzyć się w zaklęcia ekwipunku, które dodają atak wybranym jednostkom. Tak jak pisaliśmy wcześniej jeśli nastawiamy się bardziej na Zaklęcia nie bierzemy kart Łutu Szczęścia z wysokiego poziomu. Co najwyżej kilka tanich kart pozwalających np na dobieranie karty. Jeśli natomiast chcemy oprzeć talię bardziej na kartach szczęścia to nie bierzemy za dużo zaklęć wysokiego poziomu.

Powyższy poradnik został zainspirowany i oparty na poradniku napisanym przez użytkownika xluzakx na forums.ubi.com. Jeśli nie masz jeszcze konta zapraszamy na Might & Magic Duel of Champions Rejestracja, gdzie założysz darmowe konto w kilka minut.

One Response to “Duel of Champions – poradnik dla początkujących.”

  1. Parch says:

    polecam ponadto zaczynać gre z reflinku dostaje się na start 6 talii.
    https://signup.duelofchampions.com/portal/index/DOC_world_02_0010_06_200_12_0614_00?refId=GKYRT3

Leave a Reply to Parch