W tym krótkim poradniki Star Wars The Old Republic opiszemy pokrótce wszystkie statystyki opisujące stworzonego przez nas bohatera. Na pierwszy rzut oka, niektórym statystyki w SWTOR mogą wydawać się skomplikowane, gdyż wiele z nich nie występowało wcześniej w innych grach MMORPG.
Tak naprawdę jednak system statystyk w Star Wars The Old Republic jest całkiem prosty i przejrzysty. Każda klasa posiada jedną główną cechę, która jest dla niej najważniejsza i to na jej rozwoju powinniśmy się skupić. Na przykład główna statystyka klasy Jedi Knight to Strenght (siła), cecha ta normalnie określa sprawność w walce wręcz. Jednak w przypadku Rycerza Jedi siła mówi także o obrażeniach zadawanych Mocami Jedi. W ten sposób Jedi Knight nie musi skupiać się na rozwoju Willpower (Siła Woli – cecha która także zwiększa umiejętności posługiwania się mocą). W przypadku każdej innej klasy siła określa jednak wyłącznie efektywność w walce wręcz.
|
|
Główne cechy klas w Star Wars The Olf Republic
Jedi Knight – Strenght (Siła)
Sith Warrior – Strenght (Siła)
Sith Inquisitor – Willpower (Siła Woli)
Jedi Consular – Willpower (Siła Woli)
Bounty Hunter – Aim (Celność?)
Trooper – Aim (Celność)
Imperial Agent – Cunning (Spryt)
Smuggler – Cunning (Spryt)
Dla większości klas skupiających się na walce (Tank i DPS) drugą istotną cechą będzie Endurance (wytrzymałość).
Jeśli nie masz jeszcze konta w SW: The Old Republic – kliknij Star Wars The Old Republic rejestracja i graj ZA DARMO!
Star Wars The Old Republic – Statystyki główne
W SWTOR jest 7 głównych cech określających naszego bohatera: strenght, presence, aim, cunning, endurance, willpower i expertise. Poniżej znajdziecie ich krótki opis.
Strenght (siła) – zwiększa obrażenia zadawane w walce wręcz oraz szanse na zadanie obrażeń krytycznych. Główna cecha dla klas Jedi Knight i Sith Warrior.
Presence (prezencja/charyzma) – zwiększa zdrowie, obrażenia i umiejętności leczenia naszych towarzyszy (chodzi o tych sterowanych przez komputer towarzyszy, a nie członków drużyny, do której możesz się ewentualnie przyłączyć).
Aim (celność) – zwiększa obrażenia zadawane na dystans oraz szanse zadania obrażeń krytycznych bronią dystansową. Główna cecha dla klas Trooper i Bounty hunter.
Cunning (spryt) – zwiększa obrżenia zadawane dzięki umiejętnością technologicznym. główna cecha dla klas Imperial Agent i Smuggler.
Endurance (wytrzymałość) – zwększa Twoje zdrowie oraz poziom jego regeneracji.
Willpower (siła woli) – zwiększa leczenie i obrażenia zadawane dzięki Mocy (Force). Zwiększa także szanse na zadanie za pomocą Mocy obrażeń krytycznych. Główna cecha dla klas Sith Inquisitor i Jedi Consular.
Expertise (ekspertyza) – zwiększa ilość obrażeń i efektywność leczenia, a także zmniejsza obrażenia otrzywymane w walkach PvP. Cecha ta widnieje na każdym ekwipunku przeznaczonym do PvP.
Star Wars The Old Republic – Statystyki drugoplanowe
Zdobywany przez Ciebie, na początku gry ekwipunek będzie zazwyczaj zwiększał główną cechę Twojej klasy i dodatkowo Endurance. Jednak wraz z kolejnymi levelami zaczniesz zdobywać wyposażenie, które będzie zwiększało również szereg innych cech. Poniżej znadziecie opis poszczególnych statystyk drugoplanowych w SWTOR.
Absorption – zwiększa moc Twojej tarczy, pozwalając jej na wchłonięcie większej ilości obrażeń.
Accuracy Rating – zwiększa szansę na to, że Twoje ataku dosięgną celu. Na wyższych poziomach cecha ta zmniejsza odporność lub pancerz przeciwników. Każda klasa skupijąca się na zadawaniu dużych obrażeń powinna mieć poziom Accuracy Rating conajmniej 105%. Da nam to maksymalny bonus do trafienia i jeszcze niewielkie zmniejszenie obrony przeciwnika.
Alacrity – cecha ta ma przyspieszać użycie, niektórych umiejętności. Dzięki wysokiemu poziomowi Alacrity będziemy mogli krócej czekać na doładowanie naszych umiejętności.
Armor – czyli zbroja lub pancerz. Redukuje obrażenia otrzymywane za pośrednictwem ataków kinetycznych i enrgetycznych. Zbroja nie zmniejsza obrażeń wewnętrznych lub typu elemental.
Critical Rating – zwiększa szansę na zadanie obrażeń krytycznych.
Defense Rating – zwiększa szansę na sparowanie lub odbicie ataku.
Force Power – zwiększa siłę Mocy (ofensywnych i leczących).
Power – zwiększa siłę wszystkich Twoich ataków. Dość ważna cecha jednak stosunkowo trudno ją zwiększyć.
Shield – zwiększa szansę na to, że Twoja tarcza stanie sie aktywna w czasie walki.
Surge – zwiększa bonus do obrażeń krytycznych.
Tech Power – zwiększa siłę umiejętności technologicznych (zarówno ofensywnych i leczących).