TERA Online – poradnik dla początkujących do 11 LVL.

TERA ONLINE

TERA Online czyli The Exiled Realm of Arborea to MMORPG, które w Europie i Stanach Zjednoczonych zadebiutowało w 2012 roku, wywołując spore poruszenie pośród graczy i od razu zdobywając ich sympatię. Poniżej znajdziecie krótki poradnik dla początkujących graczy w TERA. Mamy nadzieję, że dzięki niemy Twoja drogę do 11 poziomu i opuszczenia startowej wyspy będzie tak przyjemna i szybka jak to tylko możliwe. Warto tu także wspomnieć, że w momencie pisania tego poradnika TERA oferuje nowym graczom 7 dniowy darmowy trial, w czasie którego mogą oni zapoznać się z grą.

Wypróbuj teraz TERA Online ZA DARMO!

TERA Online Poradnik do 11 LVL

Wybierz swoją klasę/rasę mądrze: Jeśli jesteś nowy w grach MMO, zdecydowanie polecamy klasę Sorcerer’a gdyż klasa ta może zadawać spore obrażenia z dystansu i jej rozwój jest stosunkowo łatwy. Wybierając klasę używającą broni białej, jak na przykład Lancer, gra też jest bardzo ciekawa jednak margines błędu jest mniejszy podczas walki w zwarciu. Sorcerer walczący na dystans i używający umiejętności spowalniających łatwiej potrafi wydostać się z kłopotów. Każda rasa ma swój własny zestaw umiejętności które mogą być wykorzystywane w każdej klasie, więc zastanów się dobrze jakim typem wojownika chcesz być. Jeśli chcesz wybrać magiczną klasę, możesz dokonać złego wyboru pomiędzy Castanic lub High Elf. Pamiętaj aby uważnie czytać każdy opis klasy i rasy przed ostatecznym podjęciem decyzji.




Prolog: Z jakiegoś powodu gry MMORPG uwielbiają wrzucać graczy do źle przemyślanych aktów prologu, przyznając postaciom wysokopoziomowe moce podczas pierwszych dwudziestu minut rozgrywki chociaż tak naprawdę nie masz pojęcia jak dokładnie działa większość funkcji ani pojęcia co właśnie dzieje się wokół – niestety TERA robi dokładnie to samo. Nie martw się jednak, prolog trwa około 30 minut więc musisz po prostu wziąć się w garść i przez to przejść. Nie masz jeszcze darmowego konta? Wejdź na TERA Online rejestracja i zagraj za darmow w najlepsze MMORPG 2013 roku!

Witaj na Wyspie Świtu!

Witaj na Wyspie Startowej: Ok, to miejsce nie jest aktualnie nazywane ‘Wyspą startową’, TERA jest bardziej oryginalna niż inne gry; aktualnie jest to Wyspa Świtu – sam rozumiesz, świt życia Twojej postaci. Tak czy inaczej zadaniem punktu startowego – przepraszam, Wyspy Świtu jest zdobycie przez Ciebie pierwszych szlifów w walce oraz zapoznanie Cię z systemem zadań. Konkretnie – utkniesz na tej wyspie aż do 11 poziomu. Dobrą wiadomością jest to iż możesz eksperymentować ze stylami walki bez ponoszenia konsekwencji, ale zła wiadomość jest taka że nie będziesz mógł używać wierzchowców do pokonywania drogi pomiędzy różnymi osadami – co będziesz tutaj robił regularnie.

Sprawdź swój dziennik zadań: Czasem gdy dostaniesz zadanie, takie jak zabicie lokalnego herszta NPC, mapa nie będzie zaktualizowana dopóki nie wybierzesz dziennika zadań i nie zaznaczysz celu który Cię interesuje. Uważamy iż jest to mechanizm pozwalający graczom nasiąknąć fabułą oraz historią a nie żaden błąd, a w zamyśle pomysł ten miał uchronić od spamowania na czacie z zapytaniami żądającymi odpowiedzi na pytanie ‘gdzie jest Vegas’. Podziękujesz nam później.

island of dawn

Nie bój się grindu: Tak jak w innych grach MMO każdy NPC który ma zadanie dla Ciebie będzie miał gigantyczny znak wykrzyknika unoszący się nad jego głową, oraz sporą ilość tekstu związanego z zadaniem. Czasem znajdziesz się poniżej progu poziomowego dla danych zadań i nie będziesz mógł wykonać żadnego z nich dopóki nie zwiększysz swojego poziomu. Kiedy tak się stanie, wystarczy urządzić wypad na lokalne stwory, które są z Twojego poziomu i zacząć polowanie. To brzmi surowo, ale zwykle nie potrzeba zbyt długiego grindu aby zdobyć wystarczająco doświadczenia, kolejny poziom i przyjąć nowe zadanie.

Używanie zwojów teleportacji: W TERA będziemy sporo podróżować do wcześniejszych lokacji jak do nowych, więc zawsze warto mieć pod ręką kilka ‘Safe Haven’ zwojów teleportacji by nie trzeba było stale się włóczyć i marnować czasu.

Nie kupuj niczego: Strefa startowa jest tutaj naprawdę tylko po to by wprowadzić Cię do gry. Niemożliwym jest dostanie na Wyspie Świtu jakiejkolwiek nagrody która warta jest cholernie dużo, pomimo obecności farmerów złota i botów, albo producenci nie dostarczają tutaj żadnych dobrych rzeczy. Nie kupuj pancerza, broni, narzędzi do wytwarzania ani żadnych innych niskopoziomowych śmieci. Zachowaj swoje pieniądze dopóki nie trafisz do stolicy Velika, tam sprzedawane są naprawdę dobre towary.

Dołącz do gildii: Kolejna oczywista wskazówka której nie należy jednak lekceważyć. Przemierzanie pustkowi w samotności naprawdę nie jest tym czym TERA jest w całości, a ze względu na fakt iż liczba członków gildii jest liczona w setkach, liderzy nie są zbyt wybredni i powinni zaakceptować Twoje zgłoszenie . Upewnij się jednak że gracze z gildii mówią tym samym językiem I posiadają spory kontygent graczy grających o tej samej porze co Ty. W ten sposób na Twoim czacie zawsze odbywać się będą gildyjne pogawędki a Ty będziesz mógł wyłączyć wreszcie kanał “Area”.

Zajmij instancję na swoją własność: Na wyspie startowej nie ma instancji wymagającej zbyt wysokich umiejętności byś nie mógł jej zająć. W rzeczywistości sojuszniczy uzdrowiciel dołączy do Twojej instancji jeśli nie masz odpowiedniego poziomu. Na wyspie startowej są tylko dwie misje związane z instancjami i żadna nie wymaga od Ciebie zbyt wysokich umiejętności do jej ukończenia. Wystarczy że Twoja postać będzie na tym samym poziomie co zadanie lub nieco powyżej.

Przydział doświadczenia: Ponieważ zdecydowana większość zadań w TERA ma swoje miejsce gdzieś na świecie, bardzo łatwo jest wdać się w walkę za którą nie dostaniemy żadnego doświadczenia. Pierwsza osoba która atakuje przeciwnika oznacza swój cel na własność i tak długo jak będzie zadawać większość obrażeń, ma zagwarantowaną nagrodę w postaci doświadczenia. Z tego powodu nie atakuj więc niczego co aktualnie uczestniczy w walce, gdyż zwyczajnie będziesz tracił czas. W grupie efekt ten nie występuje jeśli wypełniasz zadanie z innym przeciwnikiem. Istniały jednak specyficzne sytuacje podczas naszej rozgrywki gdzie myśleliśmy że gracz zabił bossa tylko przez większe DPS (obrażenia na sekundę) dzięki swojej klasie i zebrał całą nagrodę. Kiedy tak się dzieje, pozostaje tylko poczekać na odrodzenie potwora/ów i spróbować ponownie.

Zdobycie 11 poziomu zajęło nam kilka godzin, oczywiście korzystając z porad zawartych powyżej. Jeśli masz jakiekolwiek inne rady, możesz bez problem wpisać je w komentarzu poniżej.

TERA Online

6 Responses to “TERA Online – poradnik dla początkujących do 11 LVL.”

  1. Badzej says:

    gdzie moge znalesc KUGAI?

  2. Kirkor says:

    On jest tam gdzie wskazuje zadanie, tylko od czasu do czasu się pojawia ;)

  3. Anonymous says:

    Jak dostać się do veliki

  4. Eowine says:

    Haj wydostać się z wyspy ?
    i na którym lvl (11 ?)

  5. wpmarcin says:

    jak wrócić z veliki do island of down

Zostaw komentarz