Lann to pierwsza z postaci w Vindictus, specjalizuje się on w walce wręcz przy użyciu zestawu dwóch broni. Atakuje szybko i mocno nie dając przeciwnikowi czasu na defensywę. Grając Lann ’em powinniśmy skupić się wyprowadzaniu łączonych combosów i ewentualnie uników. Inną technika jest rozpoczęcie walki od uniku, a następnie szybki kontratak.
Vindictus Lann: Twin Swords czy Twin Spears
Rozpoczynając grę w Vindictus Lannem zawsze zaczynamy z zestawem dwóch mieczy. W późniejszej fazie gry możemy zamienić je na zestaw dwóch włóczni. Oba zestawy broni wpisują się w styl szybkich uników i kontrataków. Główną różnica pomiędzy mieczem, a włócznią jest sposób wyprowadzania smash combos i sposobem wyprowadzania uników. Jeśli zdecydujemy się Twin Swords nasze uniki będa bazować na umiejętności Slip Dash, a w przypadku włóczni główna rolę odegra skill Liberate, który zwiększa naszą szansę na krytyką i zadawane obrażenia kosztem cześci naszych HP. Smash combos wyprowadzene przy pomocy włóczni zadają też nieco większe obrażenia niż ich odpowiedniki przy użyciu Twin Swords. Z kolei dobre opanowanie Twin Swords pozwoli nam na zadawanie serii ataków i uników z dużą szansą, że nie zostaniemy trafieni. Podsumowując Twin Swords to mniejsze obrażenia ale większa szansa na uniknięcie ciosów przeciwników. Twin Spears to z kolei większy damage ale kosztem części naszego zdrowia.
Vindictus Lann Umiejętności
Poniżej znajdziecie przegląd umiejętności postaci Lann z gry mmorpg Vindictus. W pierwszej kolejności opisane są umiejętności tzw. aktywne, które należy użyć aby osiągnąć pożądany efekt. W następnej kolejności opisane będą umiejętności pasywne (passive), które działają cały czas bez konieczności ich aktywowania.
Lann umiejętności aktywne
Thousand Needle – podstawowa umiejętność do kończenia combosów. Otrzymamy ją dzięki skill book ‘owi od Marrec ‘a po kilku pierwszych questach. Umiejętność ta traktowana jest jak inne smash combo. Po wykonaniu czterech normalnych ataków Lann zaczyna wykonywać serię pchnięć oboma mieczami, w tym momencie zacznie spadać Twoja stamina. Możesz w każdej chwili przerwać to combo wciskając smash key, w tym momencie Lann zakończy combo dwoma szerokimi cięciami.
Double Crescent – pozwala zaatakować bezpośrednio po użyciu Slip Dash. Umiejętność do wykorzystania tylko przy Twin Swords. Lann wyskakuje w powietrze i wykonuje dwa cięcia w kształcie półksiężyca. Poczynając od Rank 9 możemy wykonać Double Crescent po Nimble Dash. Aby zdobyć tą umiejętność musimy mieć 24 level, a następnie kupić odpowiedni skill book od Ceara za 12000 Golda.
Gliding Fury – coś pomiędzy wślizgiem, a szybkim atakiem do przodu. Gliding Fury możemy uruchomić na dwa sposoby. Po pierwsze po krytycznym trafieniu z jakiegokolwiek smasha lub po użyciu Slip Dash w połowie Windmill. Jest to umiejętność którą otrzymamy za ukończenie questa, w którym po raz pierwszy zabijemy Polar Bear’a.
Campfire – dzięki tej umiejętności możesz rozpalić ognisko przy pomocy Campfire Kit. Jest to bardzo przydatny przedmiot w trakcie gry. Po rozpaleniu ogniska możemy przy nim zasiąść (klawisz F11), siedząc przy ognisku będziemy się automatycznie leczyć, a po dłuższej chwili siedzenia otrzymamy bonusy do ataku i zbroi. Umiejętność tą otrzymamy po wykonaniu jednego z questów, a campfire kit możemy kupić w traveler store lub gildii najemników po 200g.
Slip Dash Proficiency – jedna z ważniejszych umiejętności, która pozwoli Ci na unikanie ciosów przeciwników i szybkie usuwanie się z linii ciosu. Rankowanie tej umiejętności zmniejsza ilość staminy potrzebną do wykonania uniku, a także daje Ci ułamek sekundy dłuższy czas w którym nie można Cię trafić.
Nimble Dash – jest to w zasadzie tylko rozwinięcie Slip Dash Proficiency, pozwala na wykonanie jednego dodatkowego uniku zaraz po zakończeniu pierwszego. Merrac w pewnym momencie gry będzie miał quest nazwany właśnie Nimble Dash. Wystarczy że będziemy Rank D Slip Dash Proficiency i Merrac wręczy nam skill book pozwalający na poznanie Nimble Dash.
Lann umiejętności pasywne
Armor masteries (Cloth Armor Proficiency, Light Armor Proficiency, Heavy Armor Proficiency, Plate Armor Proficiency) – każda specjalizacja zwiększa defense odpowiedniej zbroi i zwiększa jej Wt. Specjalizacje w zbroi zwiększają także wytrzymałość poszczególnych pancerzy i pozwalają Ci nosić coraz lepsze zbroje. Lann zaczyna z lekką zbroją (Light Armor), od 10 levelu możemy w posterunku najemników (mercenary outpost) kupować skill booki dla poszczególnych innych specjalizacji w zbrojach.
Twin Swords / Twin Spears Mastery – zmniejsza Wt odpowiedniej broni i pozwala Ci używać coraz potężniejszych broni z tego rodzaju. Skill book dla tej umiejętności do kupienia za 3600 g powyżej 10 poziomu.
Critical Hit – tu nie trzeba chyba niczego tłumaczyć skill ten zwiększa szanse na krytyczne trafienie i zadanie dodatkowych obrażeń.
Combat Mastery – zwiększa obrażenia zadawane przez Twoje normalne ataki o ustalony procent. Skill book dla tej umiejętności możesz nabyć powyżej 18 levelu za 8400 golda. Zwiększenie tej umiejętności do Rank D daje nam dostęp do Smash Mastery.
Smash Mastery – zwiększa obrażenia zadawane w czasie smash combos. Procent o jaki obrażenia zostają zwiększone zależy od poziomu tej umiejętności. Skill book dostępny od 22 levelu za 10800 g. Wymaga rank D combat mastery.
– Battle Respiration – zwiększa tempo regeneracji Staminy zarówno w trakcie walki jak i poza nią. Skill book dostępny od 26 levelu za 13200 g. Warto zwrócić uwagę na tą umiejętność gdyż Lann zużywa i potrzebuje sporo Staminy.
Stone Skin – działa tylko jeśli nie masz zbroi lub Twoja zbroja jest uszkodzona, wtedy Stone Skin zwiększa Toją obronę. Skill book pozwalające na poznanie tej umiejętności kupić można po osiągnięciu 26 levelu, w posterunku najemników (mercenary outpost) za 13200 Golda.
Meditation – umiejętność ta daje szansę na zdobycie darmowych punktów AP (Ability Points). Umiejętności tej będziemy mogli się nauczyć w nagrodę po ukończeniu questów A Mission from Gwynn i Tieve’s Gift.
Vindictus Lann jakie umiejętności rozwijać
Obowiązkowe: te umiejętności są bardzo ważne dla Lann’a – Smash Mastery, Critical hit, Combat Respiration. Smash Mastery pozwala Ci na zwiększenie obrażeń niezależnie od tego jakich broni używasz. Combat Respiration bardzo Ci się przyda ze względu na ilości Staminy, które zużywa Lann. Jeśli używasz Twin Swords będziesz pewnie bazował na Slip Dash i Thousand Needle, obie te umiejętności będzie musiał prędzej czy później rankować. Jeśli natomiast zdecydujesz się na Twin Spear Twoją główną umiejętnością będzie Liberate.
Rekomendowane: te umiejętności możesz rozwijać w drugiej kolejności po tych powyżej. Armor mastery – będziesz musiał wybrać jedną lub więcej żeby używać lepszych pancerzy. Weapon mastery tą umiejętność powinieneś utrzymywać na takim poziomie żeby móc używać najlepszej posiadanej broni. Strength Mastery większa siła oznacza większe obrażenia, a damagu nigdy za mało. Gliding fury nawet na poziomie Rank e zadaje całkiem spore obrażenia, warto na pewnym poziomie rozwinąć tą umiejętność. Double crescent to kolejna umiejętność, którą warto rozwijać w późniejszym etapie gry po rozwinięciu innych, najważniejszych skilli.
Bezsensowne: te umiejętności dają zbyt małe korzyści aby warto było w nie inwestować lub też przydają się bardzo rzadko. Do tej grupy możemy zaliczyć umiejętności Mediation, Intelligence mastery, Stone skin.