World of Tanks – PzKpfw IV Poradnik

World of Tanks

PzKpfw IV (medium tank)

MM: 5-7

Zadanie: Snajper, wsparcie.
Polecane uzbrojenie: 7,5 cm KwK 42 L/70
Moduły: Siatka maskująca, dosyłacz, wentylacja, ewentualnie osłonięta optyka (jeśli nie będziemy polegać na spoterach).

Gra “pezetką” z początku może wydawać się trudna. Standardowe wyposażenie nie powala, ba – nie ukazuje nawet połowy potencjału pojazdu. W początkowej fazie, bez działa 7,5 cm KwK 42 L/70 oraz wieżyczki Schmalturm gra potrafi zniechęcić. Nie powinniśmy wówczas walczyć w pierwszej ani drugiej linii.

Polecałbym raczej korzystanie z okazji, kąsanie w słabe punkty przeciwników kiedy są zajęci naszymi sojusznikami. Tym sposobem powinniśmy w stosunkowo krótkim czasie zdobyć wymagane doświadczenie, na tym tierze upgrade nie jest jeszcze zbyt kosztowny. Czołg polecałbym wymaksować – jeśli nie grasz na koncie premium lub po prostu nie narzekasz na nadmiar kredytów, to wiedz że jest on świetnym money-makerem. Jeśli zakupiliśmy już niezbędne moduły, pozostaje nam cieszyć się z gry. Jak ? Zacznijmy od mocnych stron tego czołgu. Są nimi zdecydowanie działo (niezwykle celne, 0,35) i wieżyczka (120/60/60). Słabe strony ? Nie najlepszy pancerz kadłuba (80/30/20), który na dodatek z przodu jest prosty jak deska. I to w zasadzie tyle jeśli chodzi o minusy. Jeśli taktyka hull-down nie jest Ci obca, będziesz wiedział co robić. Dla niewtajemniczonych: wykorzystując ukształtowanie terenu, chowamy swój kadłub tak, by wystawała nam wieżyczka. Jest ona wytrzymała i lekko ścięta, tym sposobem ciężko nas przebić. Z tej pozycji możemy toczyć boje pod ostrzałem, jednak z czołgu tego można korzystać w zupełnie inny sposób.



Wykorzystując budynki bądź zarośla, możemy po prostu prowadzić ogień ze sporej odległości. Jeśli się na to zdecydujemy, warto korzystać z siatki maskującej która zwiększy nasze szanse na pozostanie niewykrytym. Nie warto używać tego czołgu w pierwszej linii, wyjątkiem jest korzystanie z hull-down. Od tego są czołgi ciężkie, które możemy wspomagać z odległości lub flanki. Sposób gry opisany wyżej znajduje zastosowanie na każdej bitwie. Trzeba jednak pamiętać że czołg może być losowany z VII tierami i nawet solidna wieża nie uchroni nas przed pociskami z większą penetracją. W takim przypadku można jednak kąsać z daleka, jeśli jednak się nie przebijemy, warto flankować. Demonem szybkości nie jesteśmy, ale 48 km/h to przyzwoita prędkość, nawet wówczas gdy trzeba wykonać odwrót.

PzKpfw IV Poradnik

Uwaga! Poradnik opisuje sposób gry oparty na doświadczeniach autora. Należy pamiętać że wyższe tierowo pojazdy zawsze stanowią zagrożenie, a punktem odniesienia poradnika są czołgi na tym samym tierze. Sama poradnik opisuje możliwości czołgu na najlepszym możliwym wyposażeniu i polecanym uzbrojeniu (chyba że w treści podano inaczej).

Zostaw komentarz