Krasnoludy są jedną z najstarszych ras w World of Warcraft. Od zawsze żyły głęboko wewnątrz gór i rzadko opuszczały swoje bogate fortece. Krasnoludy zostały stworzone aby pomóc kształtować świat Azeroth, a więc u jego początków. Po eksplozji Studni Wieczności, wszystkie krasnoludy pochowały się w swoich pierwotnych twierdzach Uldaman, Ulduar oraz Uldum. Krasnoludy poddały się hibernacji na ponad osiem tysięcy lat, a kiedy się przebudziły, nie posiadały już mocy i władzy nad skałami. Większość z nich postanowiła wyemigrować do gór Dun Morogh, gdzie stworzyły twierdzę Ironforge.
|
|
Ironforge było miejscem, gdzie przede wszystkim wydobywało się minerały i inne wszelakie bogactwa. Dzięki temu krasnoludy były najbogatszą rasą zamieszkującą Azeroth. W swojej dumnej fortecy byli bezpieczni i rzadko wychodzili poza obręb gór Dun Morogh. Mimo tego, zawsze gdy trzeba było walczyć i wspierać sojuszników, krasnoludy dzielnie ruszały do walki i okazywały się przy tym najczęściej najważniejszym ogniwem decydującym o zwycięstwie. Tak było w przypadku najazdu orków na Azeroth. Krasnoludy początkowo były bardzo zjednoczoną rasą jednakże w ich stolicy Ironforge żyły trzy klany, które dzieliły między sobą władzę. Najwyższą władzę miał a ręku klan Ironforge, a kiedy umarł wielki król krasnoludów, rozpoczęły się walki o władze, które również wygrał klan Ironforge. Pozostałe dwa klany nie miały wyjścia i musiały opuścić stolicę, budując nowe twierdze w innych rejonach Azeroth.
Lubisz gry MMORPG w klimatach fantasy? Wypróbuj darmową grę z masowymi bitwami PvP – Shayia Rejestracja. Zobacz także Conquer Online, dynamiczne mmorpg pełne walk rodem z Dalekiego Wschodu.
Krasnoludy są rasą bardzo dumną i wyniosłą, w głębi serca to bardzo dobre istoty, na zewnątrz jednak wyglądają na srogie, gburowate istoty. Są niebywale waleczni, lubują się w odkryciach. Celem krasnoludów jest przemierzanie świata i próba odkrycia swojego dziedzictwa. Krasnoludy są członkami przymierza, jednak posiadają koneksje handlowe z krwawymi elfami z Quel’Thalas. Nie integrują się jednak z nimi bowiem są to członkowie Hordy i trzymają ich na dystans. Rasa krasnoludów najmniej przychylnym okiem patrzy na orków oraz nieumartych. Z nocnymi elfami posiadają tę samą wiarę jednakże mimo iż to sojusznicy to stosunki między elfami a krasnoludami nigdy nie należały do najcieplejszych. Najwięksi przyjaciele krasnoludów to ludzie, którzy są ich największymi kompanami w boju oraz kuzyni gnomy, z którymi dzielą przede wszystkim liczne zainteresowania. Oficjalnym przywódcą krasnoludów jest tzw. „Konsul trzech młotów” Jest to rada złożona z trzech członków. Każdy jest rządzącym w jednym z trzech klanów krasnoludów.
Przechodzimy do gry. Lokacją startową krasnoluda jest Coldridge Valley w Dun Morogh. Wizualnie można powiedzieć „Śnieg, śnieg i jeszcze raz śnieg”. Wierzchowcem każdego krasnoluda jest wysokogórska koza. Krasnoludy posługują się swoim starożytnym językiem krasnoludzkim, ale potrafią też porozumiewać się językiem ludzi, który jest wspólny dla wszystkich ras przymierza. Jeżeli chodzi o dostęp klas dla krasnoluda to niedostępna jest tylko jedna klasa – Druid. Przejdźmy do bonusów rasowych. Pierwszy z nich został dodany podczas wprowadzenia najnowszego dodatku do World of Warcraft – Cataclysm. Dotyczy on nowej profesji pobocznej czyli archeologii. Dzięki temu bonusowi, mamy możliwość zdobycia dodatkowych fragmentów artefaktów i szybsze badanie terenu podczas używania tej profesji. Drugim bonusem jest zwiększona odporność na obrażenia magiczne typu Frost. Trzeci bonus to specjalizacja w używaniu broni palnej. Krasnoludy mają zwiększoną szansę o 1% na krytyczne obrażenia z tego rodzaju broni. Ostatnim bonusem (chyba najlepszym) jest usunięcie wrogich debuffów oraz zwiększenie armora. Czar trwa 8 sekund. Ogólnie rzecz biorąc wizualnie lokacje startowe oraz sam wygląd krasnoluda nie powalają na kolana, dopóki nie odwiedzimy ich stolicy w głębi góry – Ironforge.