Lord of Ultima to darmowa, strategiczna gra w przeglądarce. Po rozpoczęciu gry przez pierwsze 7 dni obowiązuje nas okres ochronny, w którym nikt nie może nas zaatakować. Warto maksymalnie wykorzystać ten okres, dzięki czemu zyskamy przewagę nad innymi początkującymi graczami. Poniżej znajdziecie dosyć dokładny poradnik dla początkujących do gry Lord of Ultima. Opisuje on to co powinniśmy wykonać w ciągu pierwszych 7 dni gry.
Lord of Ultima – pierwsze 7 dni.
Dzień 1
Zbuduj maksymalną ilość 1-poziomowych zakładów produkcyjnych takich jak chaty drwala czy kamieniołomy. Drewno i kamień są podstawowym surowcem potrzebnym Ci do wznoszenia budynków. Rozmieść tyle ile możesz w sąsiedztwie pól surowców takich jak kamienie czy lasy aby otrzymać sporą premię.
Nie masz jeszcze darmowego konta? Wejdż na Lord of Ultima Rejestracja i zacznij zabawę w średniowiecznej strategii MMO!
Rozbuduj swój ratusz o kilka poziomów (przynajmniej do 4 poziomu) aby zwiększyć maksymalną liczbę budynków w kolejce. Na placach przylegających do 3, 4, 5, lub 6 pól surowców, rozpocznij rozbudowę chat drwala i kamieniołomów na poziom 2, 3, i możliwie 4. W zależności od tego, jak często będziesz się logować, zbuduj do dwóch magazynów (ulepsz nieznacznie tylko jeśli to konieczne) gdyż dzięki temu pełna pojemność Twoich magazynów nie zostanie osiągnięta do czasu następnego zalogowania. Zauważ że rozbudowa Twojego ratusza także zwiększa zdolności magazynowania surowców.
Pamiętaj by odwiedzać zakładkę “Zadania”, gdyż są tam takie które można łatwo wykonać i zdobyć bonusy. Zbuduj 1-2 kopalnie żelaza w najlepszych lokalizacjach, nie więcej.
Dzień 2
Rozbuduj swój ratusz o 1 lub dwa poziomy dzięki nazbieranym surowcom.
Zbuduj pojedynczą farmę, koszary, poligon. Rozpocznij zaciąg około 100 berserkerów jeśli masz zamiar grać często (kilka razy w ciągu dnia). Możesz uzyskać sporo dodatkowych surowców
wysyłając swoich wojowników do lochów. Jeśli jednak planujesz grać raz na 1-2 dni, nie przejmuj się jednostkami wojskowymi.
Pamiętaj aby nadal budować budynki produkujące surowce. Ponownie skup się tylko na drewnie i kamieniu. Twoja kolejka budynków zawsze powinna być pełna; 1 poziomowe budynki są szybsze w
budowie i tańsze. Rozbuduj większość, jeśli nie wszystkie, 1 poziomowe chaty drwala i kamieniołomy do 2 poziomu, a najlepiej do 3. Jeśli posiadasz jakieś bardzo dobre miejsca, będące w sąsiedztwie z 4-6 lasami/kamieniami, ulepsz je na poziom 4.
Na koniec 2 dnia Twój ratusz powinien być na 6 poziomie. Jeśli planujesz atakować, Twoje koszary powinny być na 4-5 poziomie i powinieneś mieć 50-75 berserkerów. Powinieneś mieć także mnóstwo
2 poziomowych chat drwala i kamieniołomów, kilka na 3, może 4 poziomie. Twój dochód powinien wynosić mniej więcej 2000 drewna na godzinę oraz 1500 kamienia na godzinę.
Ataki: wyślij od 10 do 20 berserkerów (wysłanie więcej da mniejszy przychów) do pobliskich lochów aby zdobyć dodatkowe zasoby. Wysyłaj ich wszędzie gdzie możesz, podróż powinna trwać 1-3 godzin.
W tym momencie powinieneś móc wysyłać 5 fal w tym samym czasie, jeśli możesz – jest w porządku.
|
|
Dzień 3
Rozbuduj wszystkie 2 poziomowe budynki produkujące surowce na poziom 3, jeśli jeszcze nie są. Zbieraj surowce na rozbudowę ratusza na poz. 7 (wymagane 15,000 drewna i 10,000 kamienia). To
powinno zabrać około 5 godzin. Buduj więcej 3 poziomowych wytwórni (drewna i kamienia) gdzie tylko jest to możliwe, aż do swojej maksymalnej liczby budynków.
Zacznij budować domy w najlepszych lokacjach (4+), ulepsz je do 4-5 poz. max, dalsza rozbudowa jest zbyt kosztowna na teraz.
Zacznij budowę tartaku i kamiennego dworu gdy tylko będziesz mógł (wymagany ratusz 6 i 7). Umieść je tak, by dotykały odpowiednich miejsc produkcji. Na teraz będziesz potrzebował około
dwóch, a kilka dodatkowych zrobisz później. Zanim skończysz grę tego dnia, ulepsz ratusz na poziom 7 lub 8.
Dzień 4
Kontynuuj wysyłanie napadów na lochy. 5 fali po 20 berserkerów powinno być idealnie dla 1 poziomowych lochów. Zacznij wykorzystywać domy w celu zwiększenia szybkości produkcji, cel to co najmniej 200-300% szybkości budowy w tym czasie.
Powinieneś mieć produkcję rzędu 4500+/h drewna i 3500+/h kamienia w tym momencie. Nie przejmuj się na razie innymi budynkami. Nie buduj świątyni Trinsic, zamku, rynku, wież, wieży
balist, etc. Nie będzie ich można wykorzystać dopóki nie minie 7 dniowy okres ochronny. Rozbuduj swój ratusz do 9 poziomu w nocy. Powinno to zająć około 10 godzin z bonusem z domków.
Dzień 5
Buduj ponownie do wykorzystania limitu budynków. Rozejrzyj się dookoła swojej wioski aby ustalić czy są jakieś 3 poziomowe lochy osiągalne w 2-4 godzinach podróży. Jeśli są, powinieneś zrekrutować
więcej berserkerów, tak by posiadać ponad 200. Będzie to wymagało rozbudowy baraków lub zbudowania większej ich liczby. Wysyłaj więc berserkerów na 3 poziomowe lochy, nagroda powinna być zadowalająca w tym momencie.
Nadal utrzymuj swoje budynki produkcyjne na co najmniej 3 poziomie, i zacznij rozbudowę na 4. Zacznij wykorzystywać domki do zwiększania prędkości budowy (teraz budowa czegokolwiek będzie zabierała ponad 2 godziny). Rozbuduj kilka domków do około 6, 7 poziomu. Na teraz taki bonus będzie wystarczający a nie stracisz zbyt dużo czasu i surowców. Pamiętaj że zbudowany domek daje bonus do budowy budynku gdziekolwiek, nie tylko na otaczających go placach. Jednakże domki działają podobnie jak lasy czy kamienie, więc umieszczaj je blisko chat drwala i kamieniołomów by zyskać premię. Swój aktualny bonus do szybkości budowy możesz zobaczyć w kolejce budowy. Na teraz wystarczy około 400%, ewentualnie trochę więcej.
Na koniec dnia powinieneś posiadać wszystkie budynki produkcyjne na poziomie 4. Zacznij rozbudowę wieży księżycowej, na dziś 5 poziom. Rozbuduj ratusz na 10 poziom jeśli to możliwe, w przeciwnym razie zrób to następnego dnia.
Dzień 6
Teraz powinieneś celować w bonus budowy wynoszący ponad 500% (idealnie 600-700%, możliwie więcej). Pamiętaj o budowaniu domków na granicach i uzyskiwanym bonusie do wydobycia
surowców. Spróbuj znaleźć równowagę, postaraj się budować wystarczająco szybko by wydawać surowce na bieżąco.
Wybuduj kilka kopalni żelaza (powinieneś mieć tylko jedną do teraz). Żelazo jest niezbędne do powiększania Twojej armii. Rozpocznij budowę i modernizację koszar. Kontynuuj ulepszanie swojej księżycowej wieży (wymagany 10 poziom aby mieć barona). Pamiętaj aby rozbudować ratusz do 10 poziomu. Kontynuuj napady gdzie tylko to możliwe. Ponownie, w zależności od czasu jaki poświęcisz na grę,
bliskie lochy mogą dostarczyć wielu surowców.
Dzień 7
To Twój ostatni dzień ochrony. Wykorzystaj go aby przygotować obronę i nie stać się łatwym celem. Ważna obrona: wieża oraz pułapki (można dzięki nim w szybki i tani sposób zmniejszyć potencjał
bojowy przeciwnika i zapewnić bonus własnym jednostkom). Defensywne jednostki – strażnicy miejscy są tani i można ich rekrutować bardzo szybko, ale są dosyć słabi. Powinieneś zadbać o obronę przed jednostkami każdego typu: piechoty, kawalerii, magii, artylerii. Podpowiedzi dotyczące jednostek powiedzą Ci jaką wartością defensywną dysponuje dana jednostka przeciw innym. Generalnie powinieneś dysponować sporą ilością obrony przeciwko piechocie i kawalerii oraz znacznie mniejszą przeciwko magii oraz artylerii.
Rozbudowa murów – tani sposób na zwiększenie procentowego bonusu do obrony dla swojej armii. Kontynuuj rozbudowę księżycowej wieży, staraj się zrobić barona w 2-3 dni aby zyskać nowe miasto. To właśnie miejsce w którym powinieneś budować mnóstwo domków i rozbudowywać je do maksymalnego poziomu. Jeśli posiadasz duży bonus do prędkości budowy (1000%+) możesz zacząć
niszczyć pola surowców w celu uzyskania idealnego rozmieszczenia. Poniżej przykładowy układ domków.
Idealne ułożenie dla surowców: w środkowej części swojego miasta utworzyć pionowe linie. Po lewej stronie zacznij budowę chat drwala w linii pionowej. Następnie zbuduj pionową linię domków, i
powtórz ten wzór we wszystkich liniach centralnej części miasta. Następnie wróć do pierwszej linii domków po lewej i stwórz tartak nad nimi i pod nimi w pionowej linii. Następnie przejdź do kolejnej
pionowej linii domków i stwórz tartak bezpośrednio po lewej od ratusza. Powinieneś zauważyć że łączy to wszystkie tartaki z chatami drwala. Powtórz ten wzór ponownie, na prawej połowie
wewnętrznej części miasta. Możesz oczywiście zmieniać okolice tartaku na budynki odpowiednie dla danych surowców, np. żelaza. Ten wzór wydaje się być dobry, jeśli nie najlepszy dla maksymalnego
dochodu.
Spójrz na obrazek niżej dla przykładu, w Twoim pierwszym mieście sugeruję wykorzystanie tylko części centralnej dla surowców oraz zapasów, a reszty miejsc na koszary itd.
Ofensywa: Kusznicy oraz paladyni są szybcy i zabierają dużą ilość łupów, więc są idealni jeśli masz zamiar grać często. Berserkerzy są tani i szybcy w szkoleniu więc prawdopodobnie będą podstawą
Twojej armii. Pamiętaj o zwiadzie przed atakiem, użyj opcji plądrowania jeśli nie masz zamiaru przejąć tego miasta, i uważaj by nie zdenerwować któregoś z większych sojuszy!